Instagram

jueves, 23 de marzo de 2017

Esperxada... O Esparracada??

Ja està!! Primer objectiu de la temporada a la sacaaaa!!! 7h m'ha costat però ja no me la treu ningú!!

Dissabte a la tarda, surto del curru i directe cap a la zona esportiva a buscar dorsal, ja fa dies que només tinc el cap el diumenge 19, sincerament una mica acollonit, ja que és la primera cursa de l'any, i amb btt mai he fet una cursa tant llarga, i menys tant dura. Saludo a tota la trup del Sendicat del pedal que ronden per allà, una mica atabalats amb els últims preparatius, recullo la bossa amb el dorsal i cap a casa a fer la última revisió a la bici, que ja fa dies que fa unes fresses que no tinc ganes de sentir durant tot el matí! Ajusto el canvi, controlo pastilles i suspensió, i desmunto la caixa de pedalier que grinyola per tot arreu, l'engreixo i l'hi poso cola perquè no bellugui. Surto a provar-la i a la primera baixada  desllanto la roda de davant! Anem bé! Au cap a casa, almenys sembla que el padalier ja no fa fressa i el canvi va fi fi! Poso liquid ZeroFlats a la roda l'inflo i llestos ja no la remeno més!

Diumenge, em llevo d'hora per poder esmorzar bé i pair una mica, em poso l'equipació nova de TranspyrProject (ja, ja se que diuen que el dia de la cursa no s'han de provar coses noves...)  que ens ha confeccionat la marca Inverse i que pinta molt bé!! Arriba el meu cunyat i sortim cap a Miànigues on hi ha la sortida.

Arribo i ja està a tope!! Quina gentada! I quant de carbono!! Ja saben on es posen tota aquesta gent??  Trec la bici, em poso les sabates, la maleta, casc, ulleres... Tot apunt, tanco furgo i a fer volts esperant les 8. Saludo als banyolins que em vaig trobant, unes fotos amb la Judit i en Teixi i cap al corral de sortida, curiosament se m'han passat tots els nervis, el que hagi de ser serà!

Sortim i intento avançar tanta gent com puc, sinó a la pujada de can Llutí serà un caos! Tothom roda ràpid i vaig trobant més gent, passo a en Cepe, un company de feina, i segueixo. A la pujada asfaltada tothom apreta i arribem a l'entrada del camí un bon grup de gent encara, però anem pujant a bon ritme i sense encallar-nos. Te collons ahir ajustant el canvi perquè no fallés i ara comença a fer el tonto, amb els pinyons grossos salta lacadena, començem bé... amb l'últim pinyó sembla que va bé, així que el deixo i vaig fent amb el "molinillo". Vaig pujant amb en Xavi Paleo i anem xerrant, així estic un xic distret, tot i que  porto l'Mp3, però encara no l'he ni engegat. Un cop a dalt entrem al corriol de baixada i som un munt de bicis, això pinta a tap! Et voilà! A la que el corriol es posa dret, embús monumental. De fet com que aquest tram ja contava fer-lo a peu, no em preocupa massa, fa 15 dies just aquí vaig fer una frontflip espectacular i tinc les costelles i el braç que encara em fan mal, i com que vull arribar sencer a la Transpyr no vull arriscar gens. El tall més tècnic del corriol és un xou! Un munt de gent animant i els del Sendicat disfressats i fent l'ànec per allà!!

Un Cop a baix comença la segona pujada primer per el corriol de St.Bartomeu i després per la pista de St.Patllari. Fins aquí arribo amb en Xavi i comencem el FlowTrail on ja el perdo definitivament. Aquest corriol és molt benparit, té algun tram tècnic però es fa molt bé i estas distret tota l'estona fins arribar al collet de Pujarnol, on hi ha el primer avituallament. Com que és aviat segueixo sense parar caminet avall. El canvi cada cop va pitjor fins que de cop em queda la roda clavada!! Merda! No he fet ni 15km i ja estem així?? M'ho miro i veig que la roda belluga de costat a costat com una dent a punt de caure, i veig que tinc l'eix de la roda mig sortit, sort que no he perdut la rosca!!! El collo i tot torna a funcionar!! La roda gira i el canvi va collonut, així que gas i cap avall!

Desemboquem a la pista de les granges on comença la tercera pujada. De cop començo a sentir soroll a caixa de pedalier... Cagum ja hi tornem a ser... Sort que no soc jo!! Jejeje el noi de la bici de davant l'hi sona el pedalier moltíssim! Ja l'apanyo amb el que queda i amb aquest xivarri tot el rato buff!! L'avanço i vaig pujant a bon ritme la pujada que no és molt llarga, però l'últim tram és molt dret i s'ha d'apretar una mica la bici. Sortim a un corriolet amb un parell de passos tècnics i després una pista de baixada ràpida (de les poques que hi ha a l'esperxada) que ens deixa a sota el segon avituallament. Ara sí que paro a menjar un parell de taronges i uns quants fruits secs i segueixo. Durant la baixada m'ha atrapat el noi de la bici que fa fressa i sortim junts. Entrem al corriol del pou de glaç i em deixa de seguida, ja que baixa molt més ràpid que jo. Aquest corriol és dels divertits també, ràpid i fàcil, amb algun tram més complicat, però passa ràpid.

Sortim del corriol a sota Biert. Ara toca una altre pujada per pista, gens complicada, fins a Rocacorba. Vaig pujant i ja de lluny començo a sentir la inconfusible  fressa del pedalier... El torno a passar i segueixo amunt fins a l'antena, on hi ha el tercer avituallament i el meu pare, que intenta tirar-me una foto però es fa un embolic amb el telefon i quan té la càmera apunt jo ja estic menjant a l'avituallament... En fi, la intenció és el que conta!


Aquí és on es separa la curta de la llarga, porto 2h 35' pedalant i em trobo perfecte, així que ni em plantejo de fer la curta. Surto de l'avituallament  i agafo un corriol molt xulo, amb una pujada a peu d'uns 10' i algun tall de baixada que també haig de fer a peu, però que en general es gaudeix molt. Té algun tram amb unes vistes acollonants de la cara oest de Rocacorba. El caminet s'acaba a Granollers de Rocacorba on comença una pujada que al principi es fa bé, però cap a la meitat s'emprenya que deu n'hi do, dret dret!!! Estic content, perquè vaig avançant gent i ningú m'adelanta, això motiva!! Trossos a peu trossos pedalant, arribo a la part més difícil de la cursa, els corriols d'en Golany. Per mi aquest tram és massa tècnic i com que ja m'ho conec i no tinc ganes de fer-me més mal, bici a l'espatlla i a córrer un trosset jejeje. Aquí les vistes sobre la vall de Campmanjor son espectaculars també!

Segueixo baixant fins arribar al pla de St.Nicolau i després el camí de Rocacorba fins al collet de Pujarnol, on ja havíem passat feia una estona. Menjo una mica a l'avituallament i començo a pujar cap a St.Patllari altre cop, una mica de pujada ja va bé, que tanta baixada tinc els canells de gelatina!! 

Aquest tram de pujada també te alguna rampa que apreta fort, però em noto bastant bé i pujo sense patir massa, ja estic en mode dièsel ara, xino xano i anar sumant kilometres! De seguida arribo al corriol que baixa fins al bosc de can Ginabreda, un corriol molt divertit també, i quan ja estic a la pista que arriba al restaurant de can Xicu Cabanyes, veig que ens fan agafar un corriol que no m'esperava... Regalet del Sendicat!!! Un bucle que no estava al track!! Com els agrada fer-nos patir un xic més!! jejejeje. I deu ni do quins corriols que ens han afegit, algun tall dret dret!!! Dels que notes que els tacs de la roda de redera et freguen el culet!!!

Un cop a la carretera ja vaig veient el final!! Queda una pujada un xic durilla, i després un corriol molt divertit de baixada. A l'avituallament abans de la pujada em torno a trobar el noi de la bici que sorollosa! Mengem i comencem junts la pujada cap a can Ginestar i fins la torre de vigia. Te collons, jo matant-me a arreglar el meu pedalier per no sentir la fressa i em passo mitja cursa sentint la fressa d'un altre! Jejejeje. En fi, un cop dalt, com que ell baixa molt més ràpid, el perdo. Ja me'l trobaré més endavant! El tram de la zona de Guixeres em passa volant i de seguida sóc a can Gallifa! Un altre corriol fins al Salt del Matxo on hi ha l'últim avituallament!!

Això s'acaba!! Aquí porto unes 6 hores i mitja, aviam si puc baixar de les 7 hores!! Junts amb el noi del pedalier, pugem fins a la trialera de can Guardabosc, i baixem sense encantar-nos (crec que és la vegada que l'he baixat més ràpid) baixem les rampes del Frigolet i cap a les Estunes a fer l'últim bucle!! L'última pujadeta cap a Puigsurís i avall per la pista fins a Mianigues!!! Ja està, feina feta!! Arribada compartida, jo el noi i el seu pedalier!! Jejejej company de fatigues, espero que puguis arreglar el coi de sorollet!!!

Un cop a casa dinant, toca fer avaluació de danys: Colzes pelats, cuixa rascada, braços esgarrinxats de dalt a baix i el bessó botit d'un cop que m'he donat amb el pedal... Tocarà reposar uns dies per fer net!!
Au, com diu l'Hereu de la botiga Àrea Tècnica de Banyoles, ara ja tinc el carnet de HartBtt!!!!! 
Salut gent i ens veiem a l'Esperxada 2018!!!
Ara a pensar en la següent parada, Rioja Bike Race!!!




No hay comentarios:

Publicar un comentario