Instagram

viernes, 6 de enero de 2017

Tastet de l'Esperxada 2017

Bon any família!!!!
Buff tinc això més abandonat que els trens de rodalies de bcn... A veure si torno a agafar l'habit d'anar-hi posant cosetes!!

De moment aquests primers dies d'any, he aprofitat per anar perfilant una mica el que serà el calendari d'aquest 2017 pel que fa a curses amb la btt. Les que tinc clar que cauran sí o sí són: Esperxada, Rioja Bike Race i la grossa de l'any, la TransPyr! A part d'alguna cursa a peu, segurament caurà alguna altra amb btt: La Challenge de la Cerdanya, Pedals de foc non stop, TramunBike... Aviam com es va posant l'any!

Tal i com va la temporada d'hivern, que no neva ni per casualitat, he pedalat bastant més del que tenia previst, però a grans mals, grans remeis tu! I si s'ha de pedalar es pedala!!

Pujant a Can Llutí
La primera cursa, que ja comença a treure el nas a l'horitzó, és l'Esperxada, la de casa!! Serà el 19 de març i són uns 70km amb uns 3000m de D+!! Casi res tu!! De moment avui sortim a fer un petit tastet del que serà, anem a fer una ullada al recorregut 2017 de la versió "lite" de la bestia parda, l'Esperxada curta 2017.

Comparada amb altres edicions de la versió curta, crec que aquest any apuja, i bastant, el nivell tècnic i el grau d'exigència, ja que creix en kilòmetres (47km) i en desnivell acumulat (1700m+).

Primera Trialera de St.Ptllari
Amb 3 graus negatius, sortim del pavelló de Porqueres, i ens dirigim per carretera cap a can Llutí on comença la primera pujada cap a St.Patllari. Aquí ja es començaran a posar les coses a lloc, tindrem temps a estirar el grup i que no es facin taps en una pujadeta constant, per un camí que no ens deixa despistar, si no volem posar cap peu a terra. Desemboquem a la pista principal de St.Patllari i comencem la primera baixada, un corriol juganer que es va inclinant fins acabar amb unes rampes que, per mi, s'allunyen molt de la meva zona de confort jeje... Feines a baixar-les a peu!!
Anem a sortir a un corriol on comença la segona pujada que ara si ens portarà fins a dalt de tot a l'ermita de St.Patllari.  Comencem una pujada per un corriolet amb alguns trossets tècnics però que es deixa pujar bé, fins sortir altre cop a la pista on fa una estoneta començàvem a baixar. D'aquí fins a dalt per una pista sense cap problema.
A dalt de St.Patllari
 Un cop a dalt ens posem dins el bosc per un corriol molt divertit i juganer que va serpentejant entre els arbres amb algun moment més inclinat i complicat però assumible, excepte un marge a la part final que ja els el deixo als que volen treure nota! Desemboquem al collet de Pujarnol, i agafem el camí Banyoles-Rocacorba per seguir baixant, un corriol que es deixa fer, a vegades més ràpid, a vegades més complicat i enfangat, però arribem a baix sense complicacions i havent passat per trams boscosos que semblen trets d'una peli de Tim Burton!
Tram tècnic segona trialera
Un cop  a Baix desemboquem a una pista ben fresadeta i comencem a pujar altre cop, aquí els quàdriceps ja comencen a patir i les rampes que ens esperen, no ajuden a relaxar-los!! Una pujada dura amb algun descans, que s'acaba apretant la bici per un corriol dret i estret que ens deixarà a l'entrada d'una trialera distreta, que ens ajudarà a no pensar que encara ens queda una senyora pujada d'uns 600m de desnivell positiu! Sortim de la trialera i agafem una pista de baixada ràpida que ens deixarà a sota el collet de Can Gelada, una rampa de pujada fins a dalt i premi!! Un altre corriolet jejeje Esperxada Style!!
Bosc camí de Rocacorba
 Al començament i al final d'aquest corriol ens tocarà saltar una tanca pujant i baixant per unes escales de fusta que salten el tancat, fem tot el caminet, divertit i juganer, passant per algun tallet obac i fresquet (El pou de Glaç) i algun baixador més dretet i assolellat. Un cop saltat el segon filat comencem una pista que ens porta a Biert, d'on surt la última pujada fins a l'antena de Rocacorba, un tram de pista que la única dificultat que té, és que no para de pujar, i a aquestes alçades si no t'has racionat un xic, pot ser que ho paguis... I si estàs fent la llarga més!!!

Últims trams 3a Pujada
Un cop sortim a l'antena els que el dia de la carrera feu la curta ja només us queda una petita pujadeta de no res, i comença un bon descens fins a l'arribada! A l'antena es separen els recorreguts de les 2 curses quan uns ja casi acaben els altres, tot just comencen lo bo! Bé nosaltres al que anàvem, l'última baixada per el camí de pujar a peu a Rocacorba, un descens que té de tot, corriolets estrets, baixadors drets, alguna corbeta enrevessada i algun tram ràpid, tot maquillat dins els boscos de Rocacorba, molt benparit!!
Camí Banyoles-Rocacorba
Baixem fins a tornar a sortir al coll de Pujarnol, i aquí és on trobo l'únic "fallo" de la cursa, toca repetir tot el caminet Banyoles-Rocacorba que acabem de fer fa una estona quan baixàvem de St.Patllari, és molt maco i distret però haver de repetir tant de tros en una cursa, no m'ha acabat de convèncer...
Quan tornem a sortir a la pista fresada ja estem, acabem de baixar fins a la carretera, un tram de planer per la carretera  de pujar a Rocacorba i una última pujadeta per baixar fins al pavelló de Porqueres altre cop!

Un bon tute matiner, i aquesta és la curta!! Ja puc agafar-m'ho amb calma el dia de la cursa, perquè acabar això serà dur no, el següent... Com ens agrada patiiiiir!!!! Jejejeje
Apa gent, espero que us animeu a venir a
L'esperxada 2017, ja sigui la curta o la llarga!!
Vaaaaaa Que serà divertit!!!! Som-hi!!!

Aquí tens els traks per descarregar, la curta i la llarga directament del wikiloc.